lördag 6 mars 2010

Liten hälsning från herr Vasaloppsåkaren ...


Fast vallningen behöver han inte bry sig om.


Berättat för bloggmadamen som tappert håller ställningarna på pensionatet.


Herr Vasaloppsåkaren låter glad och upprymd när han vid halvtio-tiden på lördagmorgon slår en signal till landet Halland.

Hur har han det?

"Ja, jag har sovit gott .., visserligen har min bror snarkat nåt hemskt, men han gnisslar i alla fall inte tänder (jaså ...?) och det är ju alltid något att glädjas åt ..", säger han.

För övrigt blir det mest till att beta av tiden fram till starten i morgonbitti.

"Vad vi gjorde igårkväll? Tja .., vi tog en lång bastu och sen var vi väl i säng någon gång efter tio ..", säger skidåkaren.

Ååå, så han längtar tills det är dags.

"Jag ska faktiskt ta några bilder härifrån, så ska ni få se hur vi har det .. jag har kameran här .., aj f*n .., inga batterier .., ja, då får jag köpa nya sådana!" fortsätter han.

Ytterligare små intervjuer kommer säkerligen under dagens lopp, hälsar skidåkarens sekreterare, tillika reaktorskötare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar