söndag 7 mars 2010

Så sa vi ....


Anonym -B- sa...

Thomas Göransson
Ljungbypolisens SIF

Lopp: Vasaloppet 2010
Startnummer: 8238
Status: Ute i spåret
Åktid: -



Support startet

Londongirl sa... Här håller vi tummarna för PV och hjärtat och hoppas han slår sin brorsdotter såklart! ;-)

Elisabet sa...

Londongirl: men tänk på min hundring!! Ajabaja .-)

bente: ,-)

Tur att fru Ordförande är med på banan och jag har sett intervjuer med sååå sympatiska norrmän, nu tar vi er till hjärtat igen (jag gör)!

ab sa... Önskar varmt lycka till!

Cecilia N sa...

Njae, jag får det till att PV inte kommit till start, men Kajsa. Och inte brorsan heller.

Elisabet sa...

Cecilia N: men hoppsan! Dom bor ju en bit utanför .., kanske blev dom fast i bilköerna? Kajsa bodde någon annanstans.

Cecilia N sa...Pust, lättad. Nu har han kommit till Smågan, PV. Det kanske var så att maskinen inte kunde visa samtidigt som den uppdaterade.



Cecilia N sa...

Och "Kajan" har också kommit till Smågan.

Elisabet sa... Cecilia N: ja, han är för härlig, men tar upp lite väl mycket tid, tycker jag. Rickard Olsson är UNDERBAR!

Londongirl sa... Ja Rickard Olsson är så härlig! Inga negativa tankar i kroppen där inte! :-)


Bettankax sa: Heja PV! Heja PV!

gunnar i vaplan sa... PV är 5 sekunder efter Kajsa...!

Elisabet sa... gunnar: dom kanske åker tillsammans? Det blir spännande det här.

Arvidsjaursupportern sa... Heja Pv! Heja heja heja!

Cecilia N sa...

PV är 5 minuter efter Kajsa i Mångsbodarna. Men ännu (kl 10.48) har inte brorsan kommit dit.

Och täten har passerat Oxberg.
Di är inte kloka di där räseråkarna ...

Bloggblad sa...

Jag kollar faktiskt på Vasaloppet (fast gick inte upp tidigt som maken) det här är roligare än OS. jag hejar förstås på PV.

Elisabet sa... Cecilia: tur att nån håller reda på sekunder och minuter .-)) Vi litar på dig!

gunnar i vaplan sa... Oj då, finns det minuter också..?

Londongirl sa...

Tänk vad kul det skulle varit om de hade plockat in honom för intervju i TV! Då skulle hela PV-fancluben jublat hemma i TV-sofforna. :-))

Elisabet sa... gunnar: hahhaha! Ja, du får nog inte anställning som bisittare i studion ,-))

bettankax sa...HEJA HEJA HEJA PV

Cecilia N sa... Ja han är ju medietränad ...

Mian sa... Heja heja, PV, Kajsa och Tommy!

gunnar i vaplan sa...

Heja PV, nu har dom första kommit i mål.
Jag tar en paus i tittandet och går ut i vårvärmen på flera plusgrader.
Återkommer vi 17.tiden med att kolla in SVT-play som visar alla målgångar hela dagen.
http://svt.se/2.80860/
då jag ska hålla utkik efter PV.s målgång.

Londongirl sa... SÅG du honom! Vad roligt! Såg han trött ut eller? Heja PV! Heja Kajsa! Heja storebrorsan! :-)) Åh vad duktiga de är!!!


Elisabet sa...

Londongirl: bara en tiondels sekund, han skyndade sig förbi reportern som då intervjuade någon och så rusade jag till nätet och kollade, jo, just då hade han noterats!

Om han såg trött ut? Jag såg honom bara kort-kort. Han var nog trött .-)

-B- sa...

Sälen 08:00:00
Smågan 01:24:53 7,4 9239 09:24:53
Mångsbodarna 02:30:33 12,1 9324 10:30:33
Risberg 03:28:11 11,2 9367 11:28:11
Evertsberg 04:41:52 10,3 9392 12:41:52


Supporten har sovet...

- B- sa...

Thomas Göransson
Ljungbypolisens SIF

Lopp: Vasaloppet 2010
Startnummer: 8238
Status: Ute i spåret
Åktid: 06:04:01
Beräknad målgång: 16:51:01
Resultat
Mätpunkt Tid Km/h Placering Klockslag
Sälen 08:00:00
Smågan 01:24:53 7,4 9239 09:24:53
Mångsbodarna 02:30:33 12,1 9324 10:30:33
Risberg 03:28:11 11,2 9367 11:28:11
Evertsberg 04:41:52 10,3 9392 12:41:52
Oxberg 06:04:01 10,7 9371 14:04:01

Elisabet sa...

-B-: aja baja, sova under Vasaloppet, tänk om pv får höra talas om detta .-))

Cecilia N sa...Och nu har Tommy också passerat Evertsberg. Heja

Cecilia N sa... Och Kajan är Tommy i spåren!

Bloggblad sa... Oj, jag får kramp bara av att läsa om fyra timmar i ett skidspår...

Jag gick en timme på skaren i solen - det räckte för mina muskler.

Minsta snedsteg kunde bli ödesdigert därute, jag vet ju att det är minst 80 cm snö under...

gunnar i vaplan sa.. Spännande...Det blir nog målfoto mellan dom två strax för kl 17.00.
Kolla på SVT-play...!

Cecilia N sa... Precis! Bra att du nämnde att beräknade målgångstiden har flyttats till ca TVÅ TIMMAR TIDIGARE än vad som sagts förut, Gunnar.

Alltså, strax före kl 17 kan vi försöka urskilja PV och Kajsa i målfållan.

B- sa... Bare 9 km igjen! Heja ,heja

Annas mamma sa...

Jag hejar på PV ändå, trots hundringen, Elisabet:-)
Tror allt sånt här är mycket känsligare för en karl, brorsdottern kan nog ta en "förlust" lättare;-) Och han tränar och tränar i alla väder, det är lite allvar bakom ändå.

Elisabet sa...

Annas mamma och alla andra: jag hejar också på honom ,-)

(Men tror att jag får behålla den ... blink-blink).

gunnar i vaplan sa... Grattis PV - de gjorde du bra...! 08.56.00

Cecilia N sa...

Jag tror minsann att jag skymtade dem båda två, men med helskärmsbild så blir det lite pixligt.

Grattis!

Så inväntar vi Tommy och Kajan. Heja båda två! (Tommy ligger en liiten bit före Kajan.)

Annas mamma sa...

Ja gör en riktigt vacker krans och han har väl nån älsklingsrätt?:-), tycker alla visar tåga som åker nåt dylikt och är väldigt duktiga. Skönt för dig att veta också att han är i mål och fortfarande vid liv:-)


Bloggblad sa: jag tittade förstås också efter honom - men de visade mest från vinnarklungan den stunden jag satt framför teven.

Lisbeth sa...(lisbeth är londongirl ...) Vad roligt! Vilka duktiga skidåkare! Går just nu på båtmässan och var tvungen att kolla hur det gått. :-) //
Londongirl sa...

Hoppas nu att storebror Tommy kommer i mål innan de drar repet! När gör de det förresten? Han passerade ju nyss Eldris så nu är det nästa Mora!

Heja hejaa!!! * sa hon som nyss avverkat några timmar på båtmässan*

Cecilia N sa: snygg spurt Tommy!
Londongirl sa...

SKÖNT nu är storebror i mål han med! :-)

GRATTIS till familjen G's alla duktiga skidåkare!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar