lördag 14 november 2009

Härlig tur till Kåseberga igen

Lördag fm och jag struntar i Eldeman och Melodikrysset.
Rullskidorna på, en halv liter vatten och iväg. Hjälm på huvudet så klart.
Österut, som de gamla vikingarna.

Passerar infart 1 till 8, d v s där sommargästerna parkerar för att komma ner till stranden.
Om nu jag förstått saken rätt efter mina nästan två år på besök i Ystad.

Förbi bilaffären i Nybrostrand, mellantid 29.15.

Under stora vägen och ut på den nya fina cykelvägen som snart svänger ner mot Kåseberga.

Funderar lite på att korta av rundan när ryggen strålar till med lite smärta.

Men det försvinner efter någon minut och jag beslutar att fortsätta hela rundan till hamnen i Kåseberga.

Ja, ni kan tro att man hinner tänka många tankar när man ligger så där på cykel och bilvägar under 2 timmar och tre kvart.

Fyra km innan Kåseberga tar cykelvägen slut och det blir till att ligga på landsvägen; inte alldeles trevligt men vad gör man.

Vänder nere i hamnen efter 1.27.15.

Där ligger några ute med små kajaker och paddlar i de kraftiga dyningsvågorna närmast stranden, jag skulle ju tagit med kameran men den ligger kvar i Stensjö.

Det gäller att ha rätt saker vid rätt plats och tillfälle, något som inte alltid är min starka sida.

Hemåt, nu med härlig medvind och det går faktiskt 10 minuter snabbare.

Underbart att bara dubbelstaka och känna hur farten ökar och man blir inte ens andfådd.

Hemma efter 2.44.30 och min plan på minst 10 mil i månaden sedan augusti håller alldeles utmärkt. Förhoppningsvis ska det bli lite mer under dec och jan.

Mindre än fyra månader kvar till starten.

Ja man kan ha olika nedräkningar. Faktiskt.

4 kommentarer:

  1. Høres ut som en du har hatt en bra treningstur.Og Kåseberga er jo bare herlig.Særlig sildmackan.Hälsa til din snart inneboende.
    Ha en trevlig lørdagsafton i Ystad.

    Fru ordførande

    SvaraRadera
  2. Tack, fru ordf.
    Jag tror att sildmackeförsäljningen var slut för säsongen, men det blev en härlig gåsamiddag på em istället.
    Och det var en härlig tur.
    Bloggmadamen hälsar tillbaka.
    Amatören

    SvaraRadera
  3. Hej vasaloppstränare`! jag fick för mig av texten att du först cyklar och sedan åker rullskidor....är det så?
    ambitiöst och härligt låter det.

    SvaraRadera
  4. Hej Anonym.
    Jo det är nog så att jag varvar cykel och skidor på rulle.
    Det blir cirka 10 mil på cykel och 3-4 mil på skidor varje vecka.
    Sedan är tanken att åka upp till Sälen v 8 och köra 20-30 mil på snö.
    vasalöparn

    SvaraRadera