onsdag 18 november 2009

Jag är en mes

mellan varven.

Idag skulle det blivit de vanliga 2 * 18,7 km till jobbet t o r men ösregn och 10-15 m/s motvind gjorde att jag avstod.
Hade faktiskt på mig utrustningen, skidorna nyoljade, men regnet bara ökade under bilturen ner till Haverdal, där jag ska parkera.

Så jag avstod alltså.

Förde en inre dialog (eller är det en monolog då?) med mig själv om att jag kan ju då köra till Hässleholm för sjukbesök i kväll.
Det sprack, då den sjuke via telefon meddelade att hon inte ville ha besök i kväll.

Nu går tanken till att kanske skida hela vägen hem i kväll. Visserligen mörkt sista 8 km men jag har både fram och baklyse idag.

Man lär sig av misstagen från förra veckan.
Dessutom finns reflexvästen, så jag borde synas och den tiden är det inte så mycket trafik.

Vinden borde då vara med och kanske har regnet upphört.

Jaja, vi får helt enkelt avvakta och se.

Nu vräker i alla fall regnet mot rutan här på jobbet, där jag sitter en timme för tidigt.

2 kommentarer:

  1. Bäste PV! Nu är det allvar. Du tar bilen. Basta!
    Det är busväder på gång. Icke du ska vara ute på vägarna i detta väder.
    Mes? Du? Aldrig. Dumdristig? Nä, det tror jag inte./bettankax

    SvaraRadera
  2. snyft. Ta biiiiilllleeeeeeen.
    Det är storm och du kan blåsa bort

    SvaraRadera