tisdag 10 november 2009

Vad har hänt

Ja sedan sist har det inte hänt något alls på rullskidorna. Förra veckan blev det bra femton mil på cykeln. Onsdagen som egentligen är dag för rullskidor förde med sig ett så trist väder att jag tog bilen till jobbet, med cykeln där bak och sedan cyklade hem.

Och helgen har ägnats åt helt annat än skidåkning men det kan man läsa om på annan blog, nämligen
www.cikoriatva.blogspot.com

Nu är tankarna oftast i Småland, kan jag lova. Man plockar takpannor, renoverar takstolar och lägger på ny råspont, papp och pannor i en rasande fart.
Gräver ledningar för vatten och avlopp, gjuter nya golv och reser väggar och tak. I tanken.
Om två veckor ska det vara klart. Ja eventuellt köp alltså.
Idag ska jag ringa mäklaren.

Vem kan tänka på rullskidor i dessa omvälvande tider, det är ju nästan som när muren föll.
Inget blev sig likt efteråt.

Men i morgon är det tänkt att skidorna ska användas fram och tillbaka till jobbet, så cirka 4 mil ska det väl orkas med.

Men nu är det precis att man hinner hem innan det mörknar, november är lite trist på så vis.

Och till helgen ska det nog kunna bli Kåseberga t o r igen, det var en fin tur på 36 km. Vackra vyer och nästan bara cykelbana.

Så är läget inför 7 mars 2010.

3 kommentarer:

  1. Spännande tider, för dig m.fl. ;)

    Lycka till! (hur det än går)

    Varma hälsningar från ett snöblandatregn:igt Västergötland!

    SvaraRadera
  2. Tack, men jag anar att det inte riktigt är läge att lägga träningsläger i dina hemtrakter just nu.

    SvaraRadera
  3. Jag berättade ju för dig vad bettankax tyckte och efteråt loooog jag länge, för jag tänkte att ååå, vad människor är olika och så härligt det är att det verkligen är så.

    Och när jag läser det du har skrivit .., då tänker jag också att ... åå, vad jag gillar dig som vågar ta dig an såna utmaningar och å, så tokig jag säkert är som mest ser det där vackra fyrkantiga rummet med öppenspisen och katten och hunden som ligger där och alla blommorna utanför och lammen i hagen .-)

    Ja, ja.

    Jag tar det piano.

    Det får bli som det blir.

    Det blir säkert bra vilket som.

    SvaraRadera