torsdag 29 oktober 2009

Ni trodde kanske att jag lagt ner verksamheten...

men icke.

Helgen som gick var vilohelg, vi hade ju fint besök från Trelleborg. Dessutom var det regn nästan hela helgen.

Men måndag och tisdag denna vecka blev det cykel både till o från jobbet.

Ja det var väl mera hem från körsången, cykeltur i månsken är inte att förakta.

Vilodag igår men så.....

Idag mina vänner:

Ystad-Kåseberga tur och retur, cirka 35 km. 2.44.22.

Riktigt skön tur i härligt solsken och 5-8 grader varmt. Längsta turen i år och inte speciellt trött, däremot tog halvlitern med vatten slut så gommen var helt torr när jag landade här på Regementsgatan igen.

Tyvärr tror jag inte att jag kom med på filmen som spelas i här på gatan, annars kunde det ju varit ett pittoreskt inslag i den skånska miljön.

Men jag körde faktiskt förbi en äldre herre på rullskidor när jag var på väg hem. Kanske var det en sådan där vasaloppsåkare med mer än 25 lopp (eller är det trettio) som brukar starta i ett tidigare led. En s k VETERAN. Tänk när man får vara med där.

Så träningen går enligt plan.

14 kommentarer:

  1. Betryggende...

    Hälsa till madamen när hon kommer hem från jobbet,

    Kos deg i vakre Ystad.

    Fru ordførand

    SvaraRadera
  2. Bente ..., och när skidåkaren kom in i affären för att handla lite senare, såg han mer eller mindre stendöd ut .-)

    När jag kom hem .., taco och vin och bara så underbar är han!

    SvaraRadera
  3. Det skulle förvåna mig OERHÖRT om du la ned träningen :)

    SvaraRadera
  4. Fru ordf. Hälsningen framförd och tack för stödet.
    Elisabet:-)
    Mian: Nej det är nog sant. Fast idag har jag rejält ont i ryggen, kan inte alls fatt varför. Det har inte hänt tidigare.

    SvaraRadera
  5. Mian: ett par mil på rullskidor utan minsta uppvärmning = ryggont .-)

    SvaraRadera
  6. Mian och E:
    Ja bara skratta ni åt en som är handikappad. Jag vet nog vem det kan komma att skrattas åt om två veckor, om man inte visar lite snällhet.
    Fast nu är det onda nästan borta. Undrar om det kan bero på att jag använde två stavar med ett par cm olika längd.
    Thomas

    SvaraRadera
  7. Hallååååå! Tränas det så mycket så bloggen blir eftersatt! Jag vill läsa mer om träningen...

    SvaraRadera
  8. Elisabet den tredje: ja, vad är nu detta ...?
    Den tålmodige pv som orkar allt .., nä, nu får det sättas sprätt!

    SvaraRadera
  9. Håller med Elisabet...
    Nu får det bli lite ordning på torpet :-)

    /gunnar i vaplan/

    SvaraRadera
  10. Hallåååå! Det är NOVEMBER - var har alla inlägg tagit vägen? ATt starta en blogg kräver sitt!!! kom igen nu vasalopps-åkaren!

    SvaraRadera
  11. Nää, nu har jag väntat och väntat och väntat... och inte en enda träningsrapport kommer det här på bloggen.
    Hallåååå....

    SvaraRadera
  12. Nu.... börjar även denna dolda hejarklack misströsta....

    SvaraRadera
  13. Ja nui kommer det ett inlägg.
    Kul att suget är så strort.
    Amatören

    SvaraRadera