måndag 12 oktober 2009

Spräckta planer

blir det ofta i träningen.

Vid läggdags i går kväll så ringer telefonen.
Kajsa, brorsdottern som klarat en klassiker i år.

Hon hade skjutsat en kompis till tåget i Halmstad men de missade tåget så nu ville de sova över hos farbror Thomas.

Visst, varmt välkommna tjejer.

Så vid elva dök de upp men ville gå och sova direkt, vilket passade mig alldeles utmärkt.
Vi hann dock bestämma att åka bil tillsammans till stan på morgonen vilket innebar att där försvann, som i ett nafs, en träningsrunda på cykel.
Men jag saknar den inte, det är inte så där himlastormande roligt att cykla i iväg kl 06.00 i kolsvarta natten.

Så nu blir det cykling i morgon i stället, enligt plan.

Men vem vet, det kanske dyker upp andra övernattningsgäster i kväll igen och då kanske allt åter ändras.

Man är väl flexibel.

3 kommentarer:

  1. Käre Vasaloppsamatör!

    Det är sannerligen inte lätt med Spruckna Planer.

    Mina spricker nästan dagligen.

    Särskilt .., när det gäller träning.

    Nåja. Jag hyser allt hopp i världen om förbättring och nu ska jag inleda min träningsrunda från slagbordet till köksregionerna och det är inte vilken runda som helst det.

    Mot nya mål (dock ej Mora ..) hälsar Elisabet den IV:e.

    SvaraRadera
  2. Ta det bara försiktigt i den skarpa högersvängen runt diskbänken.
    Amatören

    SvaraRadera