fredag 16 oktober 2009

Snön har kommit till Halland

Alldeles nyss vräkte det ner stora fina vita flingor över Halmstad.

Nu har det tyvärr övergått i rent regn så det blir inget att valla till kvällen.

Men det är ju trevligt att vintern försökte komma hit i alla fall, man får tacka för det lilla...

Cyklandet i veckan har gått bra, det blir nog tjugo mils trampande innan det är helg.
Och i helgen blir det först ÖPPET HUS här på skolan på lördag, sedan tåg till sydlig metropol.

Söndag f m hem med tåget igen och sedan, främst med tanke på Ellis, är det sång i Harplinge kyrka. Kammarkören ska delta i söndagskvällens musikandakt. Hade jag nu kunnat länka till körens hemsida hade jag gjort det men.... och min webmaster är på jobbet.
Men jag kan ju lägga in adressen, så då gör jag det
www.­halmstadskammark­or.­se

Ja snart ska jag ut i regnet och tillsammans med eleverna i åk 1 städa runt skolans hus, så det är rent och fint när ev. nya elever med föräldrar dyker upp i morgon.

Sådant är livet denna dag på en svensk gymnasieskola.

2 kommentarer:

  1. Jaha! 20 mil är bra. Följer med spänning fortsatt träningsupplägg

    SvaraRadera
  2. Ja, jag tycker att du är såååå ihärdig och duktig! hälsar Elisabet den fjärde eller var det den tredje?

    SvaraRadera