tisdag 6 oktober 2009

Kortare uppehåll i träningen

blev det nu runt helgen.
Vädret var ju rent bedrövligt och då fick det faktiskt vara. Målsättningen är ju inte att vinna själva tävlingen utan att kämpa väl. (Och att besegra brodern förstås)

Så fredag till måndag blev tid för återhämtning. Men nu!!!
Nu är man igång igen.

Idag blev det cykel till jobbet, svag motvind men det är ju bara bra egentligen.

Och sdan har det blivit 5,5 km i en löptävling här på skolan, lärare och elever tillsammans.

Underbart solsken så det var en ren njutning, tänk att få göra så på betald arbetstid. Inte illa.
Ja ni kanske skulle utbildat er till lärare, då hade ni kunnat vara med.

Och i morgon är det tänkt att lufta rullskidorna igen, nånstans runt fyra mil uppdelat på två pass.
D v s till och från jobbet. I morgon är första dagen denna veckan jag ser mitt hem i dagsljus. Körövning både må och ti gör att man är sent hemma, och då är allt höljt i dunkel. Måste nog ta en rejäl funderare på vilken kör jag ska fortsätta med, två är i alla fall en för mycket.

Men det är väldigt roligt att sjunga i kör. Även om man känner nu att det skuklle vara skönt att åka hem istället så vet jag att när klockan är halv nio och vi är klara så är man alldeles uppfylld av detta med musiken; en riktig endorfinkick, tror jag.

Ja, så var det med detta lilla inlägg, inte kommer jag ihåg hur man gör för att pinga men det kanske min Webmaster i Ystad fixar.

Klart. Slut.

9 kommentarer:

  1. Webbmaster i Ystad?

    Kan hon sköta sånt ..?

    Ingegerd igen.

    SvaraRadera
  2. Det är ju tur att du lyckas få igång träningen igen. Alla kör-övningar på plats, liksom!

    SvaraRadera
  3. Ta hand om den förkylda madame nu!!!
    Kram Maria

    SvaraRadera
  4. Kammarkör lär visst den ena vara. Vad är den andra då?

    /nyfiken sopran

    SvaraRadera
  5. Ingegerd: Jo du kan tro att hon är duktig på sånt.
    Anonym: Precis. Just framme på jobbet efter dagens första 18,7-runda. Medvind och skönt var det.
    Maria; jag lovar att göra mitt allra bästa.
    Cecilia: Det andra är också en blandad kör, men lite mindre avancerad.

    SvaraRadera
  6. Her ble det stille...........
    Någon grunn til bekymring,du trener vel ???


    Hälsning från fru ordförande

    SvaraRadera
  7. Träningen, är den nedlagd pga lite duggregn?

    SvaraRadera
  8. Fru ordf. och anonym.
    Nej det är inte nedlagt men att vara rehabansvarig kräver en del tid.

    SvaraRadera
  9. Jo, jo .., nu skyller han på patienten ... hälsar Elisabet den IV:e.

    SvaraRadera