söndag 11 oktober 2009

En svunnen tid


Kyrkösund (eller om det var Mollösund) i juli.

På söndagen, efter att det tystnat i huset för att patienten åkt iväg, ska det åkas rullskidor. Det är åtta grader varmt, några regnstänk men knappt märkbart, en ganska oförarglig vind från NO.
Ja då kan man tänka på mycket medan man stakar sig uppför backen till Lilla Skipås, full fart utför samma backe. Kanske borde man sätta upp skyltar om skidåkare på väg eftersom det nu inte finns någon broms på skidorna.
Tankarna kan gå till en underbar sommardag i juli med en fin bris från SV och nordlig kurs på den s k E6:an för fritidsbåtar.
Eller till att det är skönt att nu ha båten på land med en ny, fin presenning som täcker inför höstregn och vintersnö.
Man kan fundera över vilken tid man kan nå vid årets lopp, kan det bli under målsättningen 8.30. Kan det bli under 8 timmar? Vilken startgrupp hamnar jag i efter förra årets lopp? Vilken tid ska det ta att komma upp på krönet efter starten vid Berga by? Många frågor men inga svar.
Ja det är mycket man hinner ventilera för sig själv medan 19 km avverkas på min lilla 3 km slinga samt de 500 meter det är fram till starten.
Det blev 6 varv och kändes inte alls ansträngande, hade inte med någon vätska och det behövdes inte heller.
Så denna vecka har det blivit cirka 5,5 mil på rullskidorna och 10 mil på cykeln. Det får väl duga, helt enkelt.
Nu till veckan är det tänkt cykling i morgon och tisdag, skidor ons, cykel to, fre och lö.
Det blir säkert bra, måtte man nu inte ha dragit på sig någon snuva från patienten.
Det var väl det hela från träningslägret som nu är förlagt till Stensjö.

7 kommentarer:

  1. Ååå, så trevligt skrivet! hälsar Astrid.

    SvaraRadera
  2. Jo då, jag vandrar också vidare på min lilla träningsrunda i skogen.
    I dag blev det en snabb promenad på ca 15 km.
    Snart ska jag nog börja med att ev småjogga lite (kanske).

    SvaraRadera
  3. Åååå, Gunnar! Sååå jag ler åt ditt inom-parentes-kanske .-)

    Jag ska också börja att träna idogt.

    (kanske)

    / Bettan = lika med Astrid eller Ingegerd.

    SvaraRadera
  4. Astrid och Ingegerd:-)

    Gunner: Vad trevligt. Lilla träningsrundan på 15 km. Jo jo. Hur långt är det då att gå den stora rundan?

    SvaraRadera
  5. Tur att du tar hand om patienten så bra :)

    SvaraRadera
  6. Tack Anna men jag vet inte om patienten blivit så bra vårdad. Sjukdomen kvarstår i alla fall.

    Hoppas du haft det riktigt skönt i värmen.

    SvaraRadera
  7. ja nu börjar det likna något efter lång tids slöhet vad gäller träning. Lite trist att åka runt, är det inte så? Men bra jobbat.

    SvaraRadera