lördag 30 januari 2010

Äntligen snöträning på hemmaplan



Visst är det väl konstigt.

Här har vi äntligen en riktig vinter och sällan har jag väl tränat så dåligt som de senaste tre veckorna.

Det har inte gått att cykla till jobbet, det har inte gått att åka rullskidor.

Snön har liksom inte riktigt räckt på åkrarna omkring.

Att ta bilen flera mil för att åka på golfbanorna omkring har varit möjligt men knappast miljövänligt.

Men nu, efter mer snö i veckan, nu var det dags.



Så idag, efter målning av hall, tog jag fram utrustningen och åkte till en åker några hundra meter bort.

Mycket skare som ibland bar och ibland brast. Försökte trycka sönder den så att spår skulle uppstå, vilket delvis funkade.



Fyra varv på den lilla slingan på drygt två kilometer blev det. Men gud så skönt, och vilket underbart väder. Nu kan det bara bli bättre.

5 kommentarer:

  1. Vill bara instämma - ett helt underbart väder idag! Ljusterapi.

    På promenaden idag såg jag visserligen ut som en Michelin-gubbe (igen) eftersom jag har dubbla mössor, dubbla vantar...ja dubbelt allting. :)
    Men så var jag också ordentligt varm när jag kom hem efter 45 minuter.
    -13 grader och nordanvind, då får en frusen typ som jag "palta på" sig.

    Fortsatt God tur (som norrmännen säger) önskar jag dig!

    SvaraRadera
  2. Du borde ha en "föråkare". Fast jag kan inte komma på vem det skulle vara?? Även om jag bott närmre hade jag inte varit till nån hjälp. Total katastrof på skidor.
    Goda träningsförhållanden önskar jag dig framöver. Trots jag är less på snö..,sa bettankax

    SvaraRadera
  3. SoF. Javisst var det en alldeles underbar eftermiddag. Som gjord för träningspass av olika slag.

    Bettan. Jag tror nog vi skulle kunna lära dig skidåkningens ädla konst här i Halland, backarna och därmed risken för allvarliga vurpor är ytterst måttliga. Så välkommen.

    PV

    SvaraRadera
  4. Fru ordførande/møssstrikerska30 januari 2010 kl. 19:56

    Betryggende at treningen er igang.

    SvaraRadera
  5. Jo, fru ordförande, det är samma känsla här.
    Och på vaermaeldingen idag pratar man om att det ska vara kallt hela februari och det innebär att jag kan åka här hemma hela tiden fram till vasaloppet. Kanon, helt enkelt.

    SvaraRadera