måndag 4 januari 2010

Äntligen...PÅ SNÖ

Så var det då dags.

Efter en månad utan riktig träning, mor som gick bort, influensa och jul-nyårsfirande, så blev det äntligen dags.

I spåren vid Runby skola i Upplands Väsby gjordes årets snöpremiär. Inte perfekt vallat, inte perfekta spår men oj, så härligt. Skidorna har legat i fodralet sedan den 1 mars förra året men nu fick de luftas.

Och nya pjäxor (skidskor) hade jag också.

Det blev inte så långt som jag tänkt mig men två mil får väl duga efter den sega decembermånaden. Nu kan det nog bara bli bättre, i morgon är det dags igen.

Ack så härligt.

9 kommentarer:

  1. Du borde bo här i hålan. Vinter från november till april. Alltid perfekta spår. /Ingela

    SvaraRadera
  2. Fru ordførande/møssstrikerska4 januari 2010 kl. 16:02

    Betryggende at treningen er i rute,

    SvaraRadera
  3. Det är en massa som åker skidor på Viksjö Golfbana. Hur spåren är vet jag inte men kanske värda ett besök?
    /Alexandra

    SvaraRadera
  4. Maken fick vasaloppsläger i Sollefteå i 50-årspresent av jobbet. Så där är han nu. Och plåååågar sig.

    Han sticker ut. De andra är alldeles proppfulla av kondition och styrka och behöver bara hjälp med att översätta dem till skidåkning. Han är ganska haj på skidåkning vad gäller balans och sånt, även om han behöver förbättra tekniken. Men det går tydligen åt en rejäl kondition för att tillägna sig den.

    Snart börjar jobbet igen så han kan få vila sig ...

    SvaraRadera
  5. Jag har i alla fall tänkt tanken att kolla om mina pjäxor och skidor lever än... Det är minst 10 år sen jag använde dem sist, kanske har de redan gått till Återvinningen? Eller sicksackar sig upp mot skidhimlen?

    SvaraRadera
  6. Ingela: Ja kanske skulle vi i alla fall flytta norrut; men jag undrar om madamen är intresserad.
    Fru ordf. Jo, nu hoppas jag att det är igång på allvar
    Alexandra: Jag tror nog att jag blir kvar vid Runby skola, dit hittar jag ju nu.
    Cecilia: Jag håller tummarna för gubben din.
    Bloggblad: Måtte du inte ha slängt dem, nu när ni har lite snö och mer lär vara på väg.

    Amatören

    SvaraRadera
  7. Här kommer glada tillrop från bettankax..:)

    SvaraRadera
  8. Tjena Gör slag i saken som vi pratade om när vi satt och åt middag på Hotell Vilhelmina i somras. det skulle vara mycket trevligt för oss som bor här uppe.

    Lycka till med träningen!

    SvaraRadera
  9. Tack Bettan.
    Och jag vet inte om det går att locka med madamen till snörikare trakter, men...

    SvaraRadera