tisdag 5 januari 2010

Pass två

blev kortare, bara knappt femton km.

Tänk att en blånagel på en lilltå kan orsaka så mycket problem.

Var det inte så att Tomas Magnusson, någon gång på 70-talet besvärades av en ömmande stortå.

Men han vann medaljer ändå så det är bara att bita i det sura äpplet. Ja tån kan man ju inte bita i för dit ner når inte munnen, benen är nämligen stela som pinnar.

Men annars tycker jag nog att träningslägret fungerar bra, just nu har vi avnjutit en underbar räkgratäng till middag. Med gott rött vin till, precis som det ska vara på träningsläger.

Så med sex mil i benen kan man nog sova gott i natt, natten som gick var inte bra men det berodde på sent intaget kaffe.

Amatören

4 kommentarer:

  1. Fru ordførande/møssstrikerska6 januari 2010 kl. 19:16

    Ble det ingen flere treningsturer????

    SvaraRadera
  2. Jo. Eller nej.
    Tanken var att det skulle blivit en igår också, men -18 grader gjorde att jag genomförde onsdagens träningspass i soffan.
    Både herrar och damer i tour de ski samt skidskyttestafett för damer. Många taktiska finesser att ta till sig utav.
    Och när vi nu kommit hem ser man att det kommmit 2 dm nysnö så det kanske går att göra spår på hemmaplan.
    Amatören

    SvaraRadera
  3. hej pappa, jag funderar så svagt på att åka lite utför nån gång i livet, därmed inte sagt att jag har vasaloppet i kikaren.
    är det någorlunda kul att sjabba runt i spåren i sälen? eller är det bara jobbigt för en soffpotatis som jag?

    SvaraRadera
  4. nej men längd menar jag ju.

    SvaraRadera