söndag 14 februari 2010

Härlig träningshelg avslutad

Så här brukar det minsann inte se ut i Halland. Här brukar det vara gråväder och dimma, gärna blandat med regn eller möjligtvis snöblandat dito.

Men nu har snön legat i snart två månader och för en glad vasaloppsamatör innebär det ju guld.

Jag har ställt in den traditionella resan till Sälen och Gubbmyren och kommer nu att använda de tre sista veckorna till intensifierad träning på hemmaplan. Här ser ni spåret från hemmet till slingan ute på de vanligtvis snöfria åkrarna, där det nu ligger cirka tre decimeter snö.




Spåret som jag gjort har en tendens till att snabbt fyllas med snö om det bara kommer det allra minsta nytt från ovan, lite vind och sedan är det knappt man ser gårdagens spår.

Men efter ett varv så är det bara att blåsa på. Tyvärr är nu allt glid på skidorna borta så de få meters höjdskillnad som finns och skulle kunna ge lite utförslöpa ger ingen vila. Det är bara att staka på även neråt. Tiderna per varv skrämmer nog ingen. Framför allt inte brorsdottern Kajsa, som nu seedat upp sig till samma startled som jag.

Jag får väl försöka att träna så att jag kan slå henne. Fast å andra sidan ska väl en vältränad tjugoårig kvinna spöa en 55-åring, en 55-åring som dessutom har dåligt hjärta.

Fast tävlingsmänniskan inom mig har nog ändå antagit utmaningen

4 kommentarer:

  1. Oj, vad herrn har åldrats plötsligt .., vad jag vet är du bara femtiofyra .-))

    Elisabet

    SvaraRadera
  2. På det 55:e.

    Faktiskt.

    Amatören

    SvaraRadera
  3. Vi er BARE 54 enda vi ,men den andre som har kommentert her er kanskje eldre, kanskje ????

    SvaraRadera
  4. Fru ordförande: ja, han vill låtsas att han är sååå aktiv för sin höga ålder (55 .-)

    hälsar hon som är 56!

    SvaraRadera