söndag 14 februari 2010

Lördagsnöje mellan arbetspassen

Dagen startade med bilresa till Ljungby för att hämta ett lass ved.

Sedan kunde jag äntligen snöra på mig pjäxorna och ge mig ut på ett pass. Det blev i alla fall 7 varv på min slinga, drygt 16 km skulle jag tro efter uppmätning på eniros karta.
Tyvärr hade det snöat lite (vilket i och för sig är bra) och spåren var igenblåsta det mesta.
Det innebar att varvtiderna startade på 17.30 men krympte för att på varv 7 ligga på 14.25

Nu är det söndag och vi ska göra klart i hallen, sedan blir det ett nytt pass.

Hoppas på lite fler varv idag.

Ett problem är att jag inte har lagt på något glid på skidorna sedan slutet av februari förra året, men det är säkert bra träning att köra med tröga skidor.

Tänk vad det ska gå lätt om tre veckor.

Vid denna tiden bör jag vara på ingång mot blåbärssoppan i Evertsberg.

Oj vad jag längtar dit.

2 kommentarer:

  1. Hej

    Konstanterer at treningen er rute.

    Beroligende.

    SvaraRadera
  2. Jodå, du kan vara lugn. Och ta gärna med skidorna till nästa helg så kan ni få följa med ut i spåren.

    Kanske t o m lära mig hur man ska åka. Jag är ju helt autodidakt, som det heter på finare språk.

    Amatören

    SvaraRadera