onsdag 24 februari 2010

Elva dagar kvar till målgång

hoppas jag i alla fall.

Träningen går bra. Igår blev det inte så långt som jag tänkt.

Startade upp med att skapa ett nytt spår igen, för vilken gång i ordningen vet jag inte.

Första varvet var rejält tungt men ändå betydligt snabbare än första gången jag spårade för några veckor sedan. Det blev längre nu eftersom jag kunde korsa en oplogad väg och gå ut på ett annat fält också.

Men det gick fortare att ploga första varvet ändå, förmodligen börjar väl kroppen bli starkare i snön.

På det fjärde varvet fick jag bryta, solen värmde så mycket att det bara frös fast en massa snö under skidorna.

Hem för att valla om var tanken men det blev en lång promenad i stället.

Sedan kom en granne från stan för att se till sin sommarstuga så då erbjöd jag mig att skotta in dem till huset. De tackade artigt nej, men jag sa att det gör jag ändå, och så blev det också.

Vid femtiden höll solen på att tappa stinget och det var minusgrader igen. Då tog jag tre varv till, så det blev nog 16-17 km i alla fall.

Idag drog jag ut i spåret vid elvatiden och körde tio varv, cirka 27 km tror jag. Det går allt bättre, och jag tror nog att det ska lösa sig i år igen.

Vänta bara till jag får rejäl glidvalla och bra spår och någon trevlig rygg att ta häng på. Då ska här bli åka av.

Amatören

4 kommentarer:

  1. Du er iherdig.

    Stå på.

    -27 her i dag tidlig,brrrrrrrrr.
    Er inne og trener opp pusten,den er helt elendig.

    Hälsa till madamen,sigge og pelle

    SvaraRadera
  2. Tack, fru ordf.

    Nu har tövädret kommit till halland, plus två grader och snön sjunker ihop, vattnet rinner, taksnön rasar ner.
    Amatören

    SvaraRadera
  3. Jag tackade nej till extra jobb på söndag, vill inte missa Vasaloppet!!!!!
    Kram på dig! // Dr Böhlander

    SvaraRadera
  4. Tack doktorn. Det känns skönt att ha den medicinska kompetensen i ryggen på söndag morgon.
    Det kan minsann behövas med mitt dåliga hjärta:-)

    Amatören

    SvaraRadera