onsdag 10 februari 2010

Nedräkningen har börjat

Mindre än fyra veckor kvar tills startskottet går för oss 15 000 lyckliga som fått tag på biljetter.

Ni ska veta att det är en väldigt speciell känsla när man stiger ur bussen strax efter 05.00 söndagen den 7 mars.
Snabbt fram med fodralet med skidor och stavar och full fart mot den ingång som är aktuell.
I mitt fall nummer 8. Startnummer 8238 ska nämligen in där.

Kö fram till 06.00 när insläppet sker. Det piper hej vilt när alla registreras med det lilla startchippet runt ena vristen.

Leta upp ett bra spår. Ska man gå till vänster eller höger. Jag tror att jag ska testa längst till höger i år. Spåret i backen är ju breddat så det blir nog inte lika trångt som de första åren.

När skidorna är på plats, hängande i kors med stavarna, gäller det att memorera var de finns för när man kommer tillbaka 1½ timme senare ser det inte lika dant ut längre.

Då är det fullt med människor och skidor, då gäller det att hitta rätt.

Här hemma har mitt lilla spår använts både i kväll och i måndags. Inga långa sträckor men det funkar.
Till helgen hoppas jag på flera mil men vi får väl se. Helst både lördag och söndag.

Som sagt, nedräkningen har börjat och adrenalinet börjar pumpa.

Må gott

2 kommentarer:

  1. Fru ordførande/møssstrikerska11 februari 2010 kl. 19:23

    Betryggende å høre at du er i rute.Litt adrenalinpumping bør det jo være før de store premierer.

    SvaraRadera
  2. Jo det känns i sinnet att det närmar sig. Tänker allt oftare på hur det ser ut vid starten, känslan när man närmar sig en kontroll för att få den underbara blåbärssoppan.

    Härligt

    SvaraRadera