lördag 12 september 2009

Ring så spelar vi


Amatören själv kan vi skåda i denna skuggbild från frukostbordet


hörs från radion, just nu med "Drömmen om Elin".

När jag var liten hade vi en tant Elin i huset där vi bodde. Under något eller några år passade hon min lillebror; ja det var före dagis tid.

Solen lyser och solfångarna arbetar för fullt, just nu 72 grader på taket.
Har inte eldat för varmvatten sedan de installerades. Härligt.

Idag blir det smålandsresa. Broder, svägerska, ja även mor och hennes inneboende man pElle ska besökas.
Förhoppningsvis kan jag lura ut brodern på rullskidorna i morgon.
Men idag blir det nog ingen träning alls, man måste lägga in återhämtningsdagar då och då.
Tror jag.
Fast inte för många, så klart.

Igår blev det i alla fall en enkelresa till Halmstad, 24,5 km på cykeln.

7 kommentarer:

  1. Själv har jag lagt in en träningsdag denna vackra lördag.
    Jopp.
    Från soffan Ektorp till disken och tillbaks.
    En annan ligger i.

    ;-)

    SvaraRadera
  2. Själv har jag gjort femton liggdowns å de e min själ rätt jobbigt det med , speciellt som man måste resa sig upp innan man kan lägga sig igen . Men nu är det gjort . Guuuuud va skönt.Tjohej

    SvaraRadera
  3. På tal om klassiker, hur gick egentligen vätternrundan?
    Hur har du lagt upp träningen där?

    SvaraRadera
  4. Anonym 1. Ja träning, vilken form det än gäller, är tungt. Men det är liksom själva tanken med det hela.
    Anonym 2. Jag skulle ju deltagit i Vätternrundan i våras och hade tränat cykling ungefär som vanligt.
    D v s cirka 10-15 mil per vecka men bara i pass om 2,5 mil åt gången.
    Veckan före testade jag ett 10-milspass som kändes bra. Det var utan några extra laddningsförberedelser utan bara en rejäl runda efter jobbet för att komma hem. Det kändes bra så jag köpte ett startbevis via blocket. Dagen före start visade det sig att detta inte gick att använda, de var personliga.
    Så då fick det vara, sa man. 700 kr fattigare, eller om det var 800. Men nästa år ska jag minsann fixa ett eget.
    Så kan det gå.
    Men vasaloppet tror jag fortfarande går att överlåta.

    SvaraRadera
  5. Hej du glade PV :-)
    I kväll blev det ca 8 km kajakpaddling på Alsensjön.
    Av dessa 8 km så var det ca 5 km i intensivt hög fart så det blev "blodsmak" i munnen.
    Kan detta vara bra???
    Härligt var det i alla fall...

    SvaraRadera
  6. Pv: anonym är nog bara ute efter att ha roligt här ..., men snällt av dig att svara honom.

    SvaraRadera
  7. Elisabet: Jag nästan tror att anonym 1 heter Ulf. Och är väldigt lik Robert de Niro.
    Men jag är inte säker.

    SvaraRadera