torsdag 24 september 2009

Saknaden


Borta bra men hemma baest
blev foer svaar foer blogmadamen. Tre dagar efter att arbetet laemnats blev det oevermaektigt.
Vi irrde omkring paa Samos gator och letade, foerst efter tandlaekare men sedan efter en rejael SUPERMARKET.
Och helt ploetsligt bara fanns den daer.
Lyckan var fullstaendig och vi vandrade in och konsumtionen kunde boerja.
Foerst i korgen hamnade en flaska KLORIN.
Undertecknad protesterade vilt men till ingen nytta.
Buss hem och naer vi foersoekte hjaelpa en man som naestan foell i famnen paa oss fick vi en rejael utskaellning. Saekert med all raett men vi foerstod inte riktigt vad vi gjort foer fel.
Hem till hotellet och en rrunda paa 6-7 km, sedan bad.
Nu aer tiden snart slut.

6 kommentarer:

  1. Klorin på semestern?
    Storstädning? Äckligt badrum?
    Nu blir man ju lite nyfiken.

    SvaraRadera
  2. Mian: nej, vita blusar som inte aer vita laengre ,-)

    SvaraRadera
  3. Är tiden snart slut? Hur menar vasaloppsamatören då? Tideräkningen? All tid i världen?
    träningstiden?
    Ursäkta min brydsamhet,men vilken tid menas?

    SvaraRadera
  4. Jag var lite orolig för att ni skulle börja städa!! Ni är ju på semester!

    Tiden slut = internettiden vid datorn eller? ;-)

    SvaraRadera
  5. En gång glömde jag ett par vita byxor i en hink med klorin och vatten för länge, typ två dagar, och när jag fiskade upp den igen var gylfen rostig och tyget självupplöstes.

    SvaraRadera
  6. Anonym: Lugn och fin, vaerldens tid aer nog inte slut aennu, det gaellde bara min korta tid vid datorn.
    London och Matilda: Ja inte var det daa min ide att koepa klorin.

    SvaraRadera