måndag 28 september 2009

Oj en saan dag.

Varmt aer vael bara foernamnet.

Det blev moppe idag igen, till Pytagoria. Sol och bad.

Flygplanen fran Samos startar bara en liten bit bort och de lyfte precis oever vaara huvuden. Man saag tydligt naer hjulen faelldes in, naestan lite obehagligt.

Segelbaatar som laemnar hamnen i en fin stadig vind fraan nordost, nog hade det varit fint att sitta till rors daer.

Dagens omelett intogs ensam, E svek och aat pasta.

Aer vi i Italien eller....

Mer sol och bad, en bra bit har man hunnit in i naesta bok. Nu blir det tillbaka till rummet, en gin o tonic, kanske en kopp kaffe och bara ta det lugnt.

Innan det aer dags foer den sista maaltiden.

I morgon baer det ivaeg till Athen och sista natten daer innan vi flyger hem on middag.

Hoerde jag ordet hemlaengtan.

Icke. Haer skulle jag nog kunna bosaetta mig.

Ta ner segelbaaten och hyra ut under femton sommarveckor, odla egen mat, laera mig grekiska som ju fortfarande aer rena grekiskan foer mig.

Ja ja, visst kan man vael faa droemma.

4 kommentarer:

  1. den sista måltiden låter ju liksom religiöst.
    NÅgon träning var det visst inte idag?

    SvaraRadera
  2. Utav detta inlägg drar jag slutsatsen att veckan har varit Toppen!

    1. Ingen hemlängtan. 2. Funderingar på emigration. 3. Odlingsplanering. 4. Ev. segelbåtsuthyrningsinkomster. 5. Hur fasiken lär man sig grekiska?

    Ha det fortsatt gott! :)

    SvaraRadera
  3. Anonym: Nej, ingen traening idag. Vila aer viktig.
    SoF: Du har foerstaat precis.
    Vasaloppsam.

    SvaraRadera
  4. Hur man lär sig grekiska?

    Kvällskurs kanske. Universitetets grekiska på teologiska institutionen lär ut en grekiska där bäst före datum gått ut för länge sen. Om man inte läser Nya Testamentet på originalspråk alltså.

    SvaraRadera