måndag 7 september 2009

Dagens träningspass bestod av fyra nya sånger, av Bahms, Mendelson, Peterson-Berger o någon till.

Inte lär det väl göra någon nytta vid själva loppet i mars men det är roligt och krävande på ett annat sätt.
Sång på latin, tyska och svenska.
Första gången man såg dessa stycken.

På radion diskuteras lärarens roll, lön och karriärvägar.
Jojo.

Snart 25 år i yrket och bara 11 år till pensionen. Men det är oftast roligt att jobba i skolan, med eleverna.

Tyvärr tycker jag ibland att det är för mycket annat som tar fokus från det som jag tycker att jag borde göra, men det får väl gå ändå.

Tills vi skaffar vårt pensionat eller vår buss, bloggmadamen och jag.

Nu drar jag mig tillbaka till sängen.

God natt önskas allihop ute i cyberspace.

9 kommentarer:

  1. Jaså .. ni har sjungit sånger av Bahms?

    Honom har jag aldrig hört talas om .., hälsar näsvis madame någonstans i Skåne.

    Mot sydost till.

    Eventuellt.

    SvaraRadera
  2. Till Anonym. Jodå Bahms hette han på riktigt, det är ett modernt påfund att han heter Brahms..

    Det där att skaffa buss var nåt nytt.
    Tänk va kul att köra pensionärer till Holland på sk "tulpanresor". Det är en av mina stora drömmar att kunna göra, men då måste jag ta busskort och de orkar jag inte.

    /gunnar i vaplan/

    SvaraRadera
  3. Gunnar: Jo att få köra en turistbuss har länge varit en hemlig dröm för mig. Men ska man verkligen våga kasta sig ut i en så osäker tillvaro? Bloggmadamen skulle bli en alldeles utmärkt värdinna ombord, det är jag helt övertygad om.
    Och att drömma kan ju aldrig vara fel...

    SvaraRadera
  4. Lotten drömmer om ett bloggtåg. Alltså att ha en bloggträff kombinerad med Pragresa på tåg.

    Jag anar att chartrade tåg är knepigt att få lejd för. Knöla in sig på redan uppbokade spår, typ.

    Men bloggbuss?

    I år är det Mendehlsson-år. Vi har sjungit (och ska sjunga igen) Hear my Prayer som jag gillar Mycket!

    SvaraRadera
  5. Ja, tänk vad jag skulle pyssla om gästerna i bussen .-) hälsar inte-fullt-så-näsvis-dam i sydöstra hörnet av Skåne.

    SvaraRadera
  6. Cecilia: Jo vi hade som sagt något med Mendelson just med tanke på själva året.
    Kommer inte ihåg just nu vad det heter.
    Och visst kunde det väl vara kul med en bloggbuss.
    Frk näsvis: Skönt att det börjar bli lite trevligare ton från sydöstra Skåne. Det värmer.

    SvaraRadera
  7. Bettankax. Tack för de snälla kommentarerna, de lysere i höstmörkret.

    SvaraRadera
  8. Attans, nu kom det med ett extra e. Sorry, men jag hann i alla fall före frk Näsvis.

    SvaraRadera