fredag 18 september 2009

Träningslägret denna helg


Prova gärna att klicka på bilden.

blir tyvärr inte här men väl i Ystad. Bilden som jag tagit alldeles själv är från Newport på västra Irland. En tidig, kall morgon sent i oktober 2008, med is på bilrutan.

Gårdagen blev enligt plan med 2* 22 km på cykel samt bad i 19 gradigt vatten vid Tylösand utanför Halmstad.
Och idag har det varit vilodag vad gäller träning, däremot arbete och sedan tre timmar tågresa på överfyllt tåg.

En ung kvinna mittemot mig fick låna min DI weekend och läste om Mikael Andersson.
Ett gripande reportage där man inser att livet innehåller en hel del kamper som man måste utkämpa.
Han är dessutom en fantastiskt rolig föreläsare, som jag hörde i Ljungby missionskyrka för cirka fem år sedan.

Tillbaka till träningen, i morgon är det tänkt att bli ett rejält pass på Österlen, rullskidor ett par tre mil. Cykelvägen ut mot Kåseberga och sedan tillbaka. Bara att hoppas på fint väder så att jag inte dragit skidorna på tåget alldeles förgäves.

Glöm inte att stretcha efter träningspasset.

4 kommentarer:

  1. Vinka till Kåseberga från mig! Ett favoritställe. Hoppas Ni har lika fint väder som vad vi har här uppöver landet.

    Blir det träning på Samos också?
    Jogga på stranden låter ju inte helt fel.

    NattTurtlan

    SvaraRadera
  2. Turtlan: Jodå, löparskorna får allt följa med till Grekland. Men om det blir på stranden vet jag inte, det är så dåligt fäste där.
    Skönt blir det i alla fall

    SvaraRadera
  3. Wow, vilken bild!! Fantastiskt vackert.
    Lite Jom-bilds-känsla över det hela. :)

    Önskar dig/er en riktigt härlig Greklandsresa!

    SvaraRadera
  4. SoF:
    Tack, det var snällt sagt. Men det var väldigt vackert ute på Irlands västra kust, kan varmt rekommendera en tripp dit.

    SvaraRadera