lördag 5 september 2009

Lördag morgon på träningsläger i skidmetropolen Ystad.

Solen börjar torka upp efter nattens regn, vinden blåser friskt från väster.
Från högtalarna hörs favoriten Bob Dylan, bl a en av favoritlåtarna "Brownsville Girl".
Kommer jag nån gång fram till "ring så spelar vi" kommer den att vara andraval.

Frukostbullen från Möllers har tagit slut, snart ska cykeln tas ut och sedan blir det antingen en rejäl tur på cykeln eller en löprunda i Sandskogen.

Det sista alternativet rekommenderat av en på orten känd bloggmadame, som tydligen ofta ränner runt där.
Åtminstone får man det intrycket när hon lyriskt beskriver vilka fina spår där finns.
Fan trot.

Ja så ser dagens vasaloppsträning ut.


6 kommentarer:

  1. Men du som redan är så vältränad kan ta det lite lugnt i helgen,tycker jag!!
    Själv ska jag springa 5 km med jobbet i Bellmanstafetten...Tredje sträckan är min! Känns inte som sista löparen kommer gå ut med mgt större försprång....
    Kram Kram Dr Böhlander

    SvaraRadera
  2. Ja fru ordførande er fornøyd med at det blogges om treningsopplegget i forkant av Wasaloppet.Betryggende...
    Ha en fin helg i flotte Ystad.Og spis ikke for mye tårta i kveld.


    -B-

    SvaraRadera
  3. Bloggmadamen sa: ååå,. nu tycker jag nog allt att dr Böhlander tog i lite väl mycket ....

    Detta kommer att bli ett elände.

    I och med att bloggmadamen föreslog pensionatsvärden att börja med en Vasaloppsblogg, kommer han hädanefter att träna livet ur sig .., allt för att på den här sidan uppvisa hur flink han är.

    I natt började han yra om att "kolla bloggen" .., jag tror att det var vid läggdags då han i vanliga fall tänker på helt andra saker .., nä, nu var kommentarerna det enda väsentliga.

    Ack, vad jag har gjort!?

    SvaraRadera
  4. Jodu, bloggmadamen. Nu är det kört med romantiken. ;)

    SvaraRadera
  5. pV LYcka till/babsan

    SvaraRadera
  6. Till er alla:
    Dagens cykling till Kåseberga gick alldeles utmärkt, trots duggregn blandat med ösregn.

    Och romantiken behöver vi inte vara oroliga för, var sak har sin tid och nu är dagens träningspass slut....

    Uppladdning för kvällens fotboll har skett med hjälp av räkgryta och tårta.

    Nu tar vi dom!!!

    SvaraRadera