onsdag 30 september 2009

Fortsattning fran igar

nar tiden ater tog slut.

Man far namligen fri tillgang till internett pa detta hotell, men bara i femtonminuterspass.

Och nar jag skulle skicka gardagens rapport fran Athen tog tiden helt enkelt slut, sa aven jag.

I alla fall fick vi hjalp att fa en taxi till ett sjukhus i Athen.

Val dar forsvann bloggmadamen till forst tandlakare som skickade henne vidare till x-ray.

Jag sattes att vakta bagaget.

I vantrummet fanns ett tiotal personer som en efter en gick in till den enda doktor (eller var det tandlakare?) som verkade finnas dar.

Till slut var det bara jag och tre hantverkare kvar. Jag funderade lite pa om nagon, och i sa fall vilken av dem som var skadad.

Nar sista patienten forsvunnit, ja da ryckte hantverkarna, som visade sig vara golvlaggare in.

Tva av dem var nog hantlangare for de bar pa ett tjugotal kvadratiska golvplattor och ett par burkar med klister.

Behandlingsstol och doktor ut i vantrummet, hantverkarna in, golvplattor revs loss i hog fart och nya stoppades in. Doktorn stod glatt spraakande med de tva hantlangarna som nu var arbetslosa medan chefsgolvlaggaren arbetade.

Efter en halvtimme, in med stolen och doktorn och jag var ensam igen.

Men jag hade det ganska bra, laste tredje delen av Roslund/Hellberg, Albert Finnigans upprattelse. En valdigt bra bok, som for ovrigt lastes ut i natt, av detta par som gett svenska kriminalroman ett nytt lyft.

Tycker jag.

Nu vagar jag inte vanta langre, nu publicerar jag.

Fortsattning foljer i nasta nummer som kommer ut ....

3 kommentarer:

  1. Då får du fortsätta med "Tre sekunder" av samma författarpar (Roslund & Hellström skall det vara - hälsar vän av ordning..) - en bra bok!

    Jag parallell-läser på era bloggar. Tandvärkrelaterade kommentarer gör jag på E:s blogg :-)

    SvaraRadera
  2. Väntar med spänning på nästa nummer :-)
    Hur går det med träningen?
    Jag har faktiskt nästan börjat jogga mig igenom min kvällspromenad på 3,6 km.
    Det är ju "skutskjutet" i Åre som jag har i sikte i första hand. Sen kan det kanske bli "midnattsloppet" (en mil) på söder i Stockholm till hösten :-)

    Anledningen till denna helt plötsliga energi kan vara att jag blir pensionär på riktigt i april nästa år... Det är väl nån typ ålderskris man ska gå igenom.

    (Jag skaffade mig ingen HD när jag fyllde 40...!)

    /gunnar i vaplan/

    SvaraRadera
  3. Mian: Riktigt bra böcker, fast jag tyckte nog att slutet på Finnigans upprättelse blev lite väl krystad.
    Gunnar: Ja, det kommer nog något nytt under dagen eller i kväll. Det blev ganska hektiskt att komma hem till allt arbete och den arktiska kylan som greppat södra Sverige.

    SvaraRadera