lördag 19 september 2009

Vilken underbar dag


Ebben har strandsatt denna båt utanför Newport, Irlands västkust.


Som gjort för en rejäl tur på rullskidorna.

Cykelvägen mot Kåseberga, tyvärr inte ända fram.
Kanske byggs den vidare till nästa år.

Men det blev nog cirka 25 km och solen värmde hela vägen.

Nu blir det snart tur till stranden med en känd bloggmadame från Ystad.
Ska bara fixa kaffe och lämpligt fikabröd först, man ska ju helst fika innan badet.

Och kanske bio i kväll.

Visst har väl livet många trevliga sidor.

6 kommentarer:

  1. Sitter här och skrattar åt mig själv.

    Började läsa ditt inlägg och tänkte "vem är Ebben"? Ha, ha, tänk vad trög man kan vara ibland. Det blev liksom fel med ett stort E i ebb, i min hjärna.

    Fin bild här också!

    ...och så fick jag en liten längtan efter Skåne och Kåseberga när jag läste om dagens träningstur.

    Här är ett helt strålande höstväder också.

    Ha det gott - ni två!

    SvaraRadera
  2. Absolut! Ha en fortsatt härlig dag och kväll. Hälsa bloggmadamen! :)/bettankax

    SvaraRadera
  3. SoF:
    Jo jag tycker nog också att "Ebben" ser lite skumt ut.
    Hemma igen efter två timmar vid havet, men vi sparade badet till nästa vecka i Grekland.
    Bettankax: Hälsningen framförd. Snart blir det mat på Marinan, hoppas vi kan sitta ute.

    SvaraRadera
  4. Hej pv!

    Ja, jag vet ju hur mycket du längtar efter kommentarer, så jag tänkte att jag skriver väl en till då.

    Väntar besök av Hedgren nu i eftermiddag och ska frysa in lite köttfärs som jag köpt billigt.

    Bra att ha när pengarna tryter i november ..,-)

    Ajöken, sa fröken.

    Nilsson.

    SvaraRadera
  5. Eller "en till" .., jag hade inte skrivit nån alls, ser jag ..-)

    SvaraRadera
  6. Tack min vän, för kommentarerna. Det blev en lång hemresa, men jag hade ju inte så bråttom så det gick bra.
    Nu har det börjat regna här på kusten.

    SvaraRadera