tisdag 8 september 2009

Träningsuppehåll

har det varit även idag. Åtminstone av fysisk karaktär. Däremot mer körsång.
Bl a Leonard Cohen, en favorit inom musiken.

Och solen har värmt en stund i eftermiddags, ikväll var det riktigt varmt och skönt när vi kom ut från övningslokalen.
Om det står sig i morgon ska solfångarna få jobba rejält.

Och i mogon blir det äntligen rullskidor igen. 2*18,7 km är tanken. Lite intervallträning blir det nog också, måste försöka få till lite tempo och inte bara uthålligt malande.

Och om två veckor vid den här tiden finns man i Köpenhamn och resan till Grekland har börjat.
Det är något att längta efter.

9 kommentarer:

  1. Nu när jag finns i rätt del av landet i alla fall, finns det någon chans att få höra kören?

    SvaraRadera
  2. Och jag längtar efter pensionatsvärden .., hälsar tämligen halvdeppig madame som blivit av med sin cykel.

    SvaraRadera
  3. Nån gång hoppas jag få höra dig sjunga något från L Cohens repetoar. Där finns det ju en hel del pärlor att välja mellan.
    Ta det lugnt i backarna. Lätt hänt att skidan den slinter...och det vill vi inte vara med om. /bettankax

    SvaraRadera
  4. Ellis: Nästa tillfälle ges i Harplinge kyrka den 18 oktober (om nu det är en söndag).

    Anonym: Jag ska kolla på cyklar i HP idag.

    Bettankax: Det värsta är att rullskidorna saknar broms, och det är lite obehagligt i nedförbackarna. Tack för omtanken.

    SvaraRadera
  5. Bettankax:Men det finns väl inga backar där nere i söder :-)
    så det går nog bra utan bromsar.

    /gunnar i vaplan/

    SvaraRadera
  6. Anonyma, cykellösa damen - hade de inga fler, de som du skulle kolla med för min räkning? I så fall kan du ju ta den.

    Vasaloppsamatören - jag har ingen aning om var Harplinge ligger, men jag ska hålla datumet i minnet!
    För övrigt är du inte riktigt klok. Åka rullskidor UTAN BROMSAR?!! =)

    SvaraRadera
  7. Ellis: ja, jag ska knata upp till polisstationen idag och inspektera vad som finns där först och främst .-)

    Och så är det som Gunnar säger: det finns inte en endaste backe från Pensionatet till Halmstad .-))
    (Men man kan ju behöva bromsa ändå ...)

    SvaraRadera
  8. Gunnar o Frk Näsvis: Det skulle vara kul att se er stå i backen ner i stan på rullskidor.
    Där får man använda klassisk plogstil för att bromsa innan övergångsstället ska passeras.
    Och min backe hemma i Stensjö är ändå värre.
    Så det så!!!

    Ellis. Harplinge ligger en mil ifrån Stensjö.

    SvaraRadera
  9. Ja, ja .. men sååå stora backar är det ju ändå inte .,. eller du menar den innan rondellen ..? Ja, den kan nog vara besvärlig.
    Jag tar GENAST tillbaka .. hälsar fröken Näsvis.

    SvaraRadera