måndag 7 september 2009

Söndag blev denna gång vilodag.

Ja från träning alltså.

I övrigt tåg o bilresor på drygt 40 mil. Min ömma moder samt pElle flyttade tillbaka till småland efter tre månader i stugan. Men de planerar en kortare vistelse vid kusten innan riktiga hösten och sedan vintern tar över helt.

Hemma hade solfångarna arbetat bra under helgen och nu finns det gott om varmvatten i tankarna igen. Himla trevligt.

Är det någon som vill veta mer om denna energikälla eller få tips om vindkraft så bara hör av er.

Idag är det dock grått ute så direkt sol blir det nog inte, däremot bra fart på snurrorna!!!

"Så är det"

som en känd bloggmadmae plägar avsluta.

8 kommentarer:

  1. Låter trevligt det där med solvarmt vatten.
    Här skiner faktiskt solen fantastiskt fint i dag.
    Alsensjön ligger som en spegel.

    /gunnar i vaplan/

    SvaraRadera
  2. Låter väldigt trevligt Gunnar. Kan se det framför mig o skulle gärna tagit en tur med kajaken.

    SvaraRadera
  3. Herr Vasaloppsåkare har stavat bloggmadame alldeles galet .-)

    Så det så.

    Hälsar Fröken Näsvis i sydöstra Skåne.

    SvaraRadera
  4. Fröken Näsvis: Alldeles galet vet jag inte, men visst slant fingrarna lite:-)

    SvaraRadera
  5. :D Väldigt roligt!

    Att se att E korrekturläser och rättar. Här hemma har vi samma arbetsmetod med våra respektive bloggar.
    Fast jag sitter nere vid min dator på källarplanet och ropar upp: "Du har stavat fel på xxxxx om du vill rätta till det"...och han hojtar till om jag gjort fel.
    (fast det är ju väääldigt sällan förstås) ;)

    Visst är väl det bra med vilodag när man tränar, eller? Undrar om det gäller det motsatta också. Att det är bra med en träningsdag efter alla vilodagar. :)

    Ha det gott!

    SvaraRadera
  6. Jag tycker det är trevligt att du börjat blogga.

    Madame och vasaloppsåkare ni förgyller min dag! :) /bettankax

    SvaraRadera
  7. S o F: ja, det är EXTRA roligt att rätta en Magister .., som minsann brukar mästra den näsvisa madamen i Skåne .-)

    SvaraRadera
  8. bettankax: tack .-)

    Du förgyller minsann också min dag!

    SvaraRadera