lördag 5 september 2009

Första Vasaloppet ... 2005.

Idén att åka Vasaloppet hade grott under lång tid .. ja, jag hade legat på soffan hemma i Halland och tittat på starten och drömt om att en gång få vara med.

Nu fick jag med mig några kompisar .,. främst min storebror Tommy och några kompisar hemifrån Ljungby.

Till slut blev vi en hel busslast med kanske trettio - trettiofem åkare.

Träningen hade bestått av rullskidåkning och så en uppladdningsvecka i Sälen med riktig skidåkning.

Hur det gick ..?

Veckan innan hade jag skadat mitt vänstra knä och på morgonen vid starten i Mora by halkade jag och slog upp den här skadan .., men jag bestämde mig för att försöka åka ändå.

Loppet ..?

Det gick bra ...., gick långsamt upp för första backen ..., på myrarna var det skönt att åka och det var soligt och fint väder.

Sluttiden blev 9.37.14.

Min bror kom fram en timme senare ungefär.

4 kommentarer:

  1. Alla andra startar i Berga by. Fast du hade kanske handicap?

    Jag bröt armen i början på januari när jag skulle åka. Så jag avstod helt det året. Nästa år kom jag som sagt till Evertsberg, för egen maskin. Sen blev det buss till Mora.

    SvaraRadera
  2. Cecilia N: pv kan inte komma in på sin sida ikväll och är djupt deprimerad .., nu, när han äntligen har en egen blogg ,-)

    Så jag hälsar från honom ... (nyss uppringd på telefonledning till Halland ..:) och han gapskrattar och säger att "hon är lite kaxig den där madamen .., jo, men visst var det Berga by ....!"

    SvaraRadera
  3. Har man åkt skidor ända till Evertsberg tycker jag att man kan få vara det.
    Oavsett om andra åker ända till Mora.

    SvaraRadera
  4. Cecilia: Nu är jag på bå banan igen. Jag ber om ursäkt med felskrivningen av Berga by men förstår nu att alla frågetecken är uträtade.
    Härligt.

    SvaraRadera